середа, 24 лютого 2016 р.

ПРАВИЛА, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ УСПІШНІСТЬ УРОКУ

Загальні

 - Визначити місце уроку в темі, а теми – у річному курсі, з’ясувати загальне завдання уроку.

 - Дібрати три види книг, що стосуються теми уроку: наукові, науково-популярні та

методичні. Ознайомитися з їх змістом.

 - Переглянути навчальну програму, перечитати пояснювальну записку, з’ясувати, що

вимагається від учителя згідно з програмою до цього уроку.

-  Відновити в пам’яті матеріал підручника, дібрати опорні знання, уміння й навички.

-  Конкретизувати завдання уроку, визначити провідне завдання, сформулювати й

зафіксувати його в плані.

-  З’ясувати головну ідею уроку. Визначити, що повинен зрозуміти, запам’ятати учень на

уроці, знати й уміти після уроку.

-  Позначити, який саме навчальний матеріал повідомити учням, у якому обсязі, якими

порціями, які навести цікаві факти, що підтверджують провідну ідею.

-  Дібрати зміст уроку відповідно до його завдання, обміркувати методи ведення уроку,

обрати найефективніші способи вивчення нового матеріалу, а також формування нових

знань, умінь і навичок.

-  Записати хід уроку, що передбачається в плані уроку, та представити його собі як цілісне

явище, як процес, що сприяє здійсненню задуманого уроку.

Поодинокі

-  Бути зібраним, чітко та зрозуміло ставити завдання перед учнями, послідовно вести їх до

наміченої мети.

 - Бути доброзичливим, не ображати учнів, не обурюватися їх незнанням або нерозумінням.

- Пам’ятати, що якщо більшість учнів чогось не знають, не розуміють, то помилку потрібно

шукати в способах організації їх діяльності.

 - Не перебивати учня, дати йому договорити. Нечітка відповідь може бути наслідком

незрозуміло поставленого запитання.

 - Завдання й інструктаж до них повинні даватися чітко, стисло, з обов’язковим з’ясуванням,

наскільки зрозумілі учням вимоги.

-  Пильно стежити за відгуками учнів на розповідь, завдання, вимогу. Зниження уваги –

сигнали про необхідність змінити темп, повторити викладене або використати на уроці

додатковий матеріал.

-  Пам’ятати, що показником уваги можуть бути активне слухання,зосередженість на

завданні.

 - Заощаджувати час, вчасно починати урок, завершувати його, коли лунає дзвінок, не

допускати довгих сентенцій, “пророблень” окремих учнів.

- Обов’язково реалізувати висунені до учнів вимоги. Жодна вимога на уроці не повинна

лишитися лише задекларованою.

-  Темп уроку підтримувати інтенсивним, але посильним для більшості школярів.

 - Стимулювати запитання учнів, підтримувати ініціативу, схвалювати їх поінформованість.

Немає коментарів:

Дописати коментар