середу, 24 лютого 2016 р.

Поради психолога учителям

Поради психолога учителям

Особистісно зорієнтований підхід у навчанні грунтується на сприйнятті

індивідуальності, самоцінності дитини як носія суб'єктивного досвіду, який

складається у неї з перших днів життя. Учень має право на особистісний

шлях розвитку та вибір засобів навчальної діяльності в межах її завдань.

*  Учитель, ставлячись до учня як до особистості, дає йому змогу

саморозвиватися й самореалізовуватися, враховує його можливості,

особливості, здібності. Взаємодія між вчителем та учнем має будуватися на

основі єдності позицій, бажань, а не вимушеного спілкування.

*  Найголовніше завдання вчителя: максимально активізувати внутрішні

ресурси своїх вихованців, щоб вони самі могли успішно впоратися з

різноманітними навчальними, а в подальшому - виробничими проблемами.

Дітей слід навчити на оптимальному рівні виявляти свій  інтелектуально -

вольовий і моральний потенціал.

*  Особистість педагога - лише передумова виховання дитини. Трансляція

його позитивних якостей відбувається лише тоді, коли він, встановлюючи

зв’язки з дітьми, створює й збагачує їхній досвід емоційних переживань.

*  Якщо вчитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у

того не буде жодних підстав сприймати себе як особистість.

*  Щоб зрозуміти учня, його думки, почуття, вчинки, треба брати емоційну

участь у стосунках з ним, навчитися відчувати до нього постійний інтерес.

Позиція безпристрасного арбітра згубна для справи.

*  Такому вчителю, форми і способи діяльності якого статичні, не

змінюються від уроку до уроку, від року до року, сьогодні нічого робити в

*  Якщо учень не сприймає ваших дій (способів впливу) щодо нього, то це

означає лише одне: ці дії не відповідають його особистісним особливостям.

*  Якщо вам потрібно висловити зауваження учневі, то зробити це слід

дружелюбно і з повагою до нього. Ваше несхвалення його поведінки в певній

ситуації втратить негативний ефект.

*  Якщо виник конфлікт з учнем, не шукайте способів будь-що утвердити

свою правоту. Спробуйте знайти взаємоприйнятні шляхи його розв’язання.

*  У багатьох своїх учнях учитель вбачає однодумців і спільників. Досягти

професійного успіху вчитель може, лише узгоджуючи свої дії з ними.

Немає коментарів:

Дописати коментар