Поради психолога учителям
Особистісно зорієнтований підхід у навчанні грунтується на сприйняттііндивідуальності, самоцінності дитини як носія суб'єктивного досвіду, який
складається у неї з перших днів життя. Учень має право на особистісний
шлях розвитку та вибір засобів навчальної діяльності в межах її завдань.
* Учитель, ставлячись до учня як до особистості, дає йому змогу
саморозвиватися й самореалізовуватися, враховує його можливості,
особливості, здібності. Взаємодія між вчителем та учнем має будуватися на
основі єдності позицій, бажань, а не вимушеного спілкування.
* Найголовніше завдання вчителя: максимально активізувати внутрішні
ресурси своїх вихованців, щоб вони самі могли успішно впоратися з
різноманітними навчальними, а в подальшому - виробничими проблемами.
Дітей слід навчити на оптимальному рівні виявляти свій інтелектуально -
вольовий і моральний потенціал.
* Особистість педагога - лише передумова виховання дитини. Трансляція
його позитивних якостей відбувається лише тоді, коли він, встановлюючи
зв’язки з дітьми, створює й збагачує їхній досвід емоційних переживань.
* Якщо вчитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у
того не буде жодних підстав сприймати себе як особистість.
* Щоб зрозуміти учня, його думки, почуття, вчинки, треба брати емоційну
участь у стосунках з ним, навчитися відчувати до нього постійний інтерес.
Позиція безпристрасного арбітра згубна для справи.
* Такому вчителю, форми і способи діяльності якого статичні, не
змінюються від уроку до уроку, від року до року, сьогодні нічого робити в
* Якщо учень не сприймає ваших дій (способів впливу) щодо нього, то це
означає лише одне: ці дії не відповідають його особистісним особливостям.
* Якщо вам потрібно висловити зауваження учневі, то зробити це слід
дружелюбно і з повагою до нього. Ваше несхвалення його поведінки в певній
ситуації втратить негативний ефект.
* Якщо виник конфлікт з учнем, не шукайте способів будь-що утвердити
свою правоту. Спробуйте знайти взаємоприйнятні шляхи його розв’язання.
* У багатьох своїх учнях учитель вбачає однодумців і спільників. Досягти
професійного успіху вчитель може, лише узгоджуючи свої дії з ними.
Немає коментарів:
Дописати коментар